10 acties om direct je gezonde levensstijl te starten.

“Nu ga ik echt beginnnen! Na een lang weekend vol spijs, eieren en chocolade start ik vandaag echt met mijn leven gezonder in te delen.” Herkenbaar deze of soortgelijke opmerking? Houd het dan niet bij woorden, maar zet deze daadwerkelijk om in daden. Je hebt de afgelopen dagen alles kunnen eten wat je wilde alleen nu wordt het tijd om jezelf klaar te stomen voor een gezonde levensstijl. Speciaal voor jou hebben wij daarom 10 acties voor je opgeschreven die je direct toe kunt passen om je gezonde levensstijl te starten.

1. Eet meer groente en fruit. We weten allemaal dat dit goed voor je is. Voeg dit daarom toe aan je volgende maaltijd en probeer minimaal 2 porties per dag hiervan te eten.

2. Plan je workouts. Er is een groot verschil met iets zeggen te gaan doen dan het echt doen. Wanneer je voor jezelf tijd reserveert voor een workout is de kans dat je deze uitvoert vele malen hoger. Weet je niet wat je moet gaan doen? Meld je dan aan voor ons gratis workout programma die je elke week ontvangt.

3. Drink water. Water reinigt je lichaam en voorkomt hongergevoel. Drink genoeg water per dag.

4. Push ups. Kan je er 100? Doe dan 100 push ups. Kan je er maar tien dan doen je er tien, maar probeer deze snelle effectieve oefening een paar keer per dag uit te voeren.

5. Eet regelmatig. Plan je maaltijden zo dat je geen enorm hongergevoel hebt voor je eerstvolgende maaltijd. Probeer daarom 6 eetmomenten per dag aan te houden.

6. Let op je grootte van je maaltijd. Noten zijn een goede bron van eiwitten, maar een handjevol loopt al aardig op in de calorieën. Let daarom op de hoeveelheid die je eet.

7. Ga staan in plaats van zitten. Ga staan wanneer dit mogelijk is. Dit helpt je aan een betere houding en hiermee verbruik je ook gelijk meer calorieën.

8. Schrijf je doelen op. Schrijf op wat en waarom je wilt veranderen. Als dit duidelijk op papier staat is het makkelijker voor jezelf je hier aan te houden.

9. Ben voorbereid. Plan, bereid voor en maak je eigen gezonde maaltijden. Wanneer je goed voorbereid bent, is het veel makkelijker je aan je nieuwe levensstijl te houden. Zorg daarom dat je voldoende gezond voedsel in huis hebt, zodat je niet ‘genoodzaakt’ bent als je honger hebt iets ongezonds te moeten eten.

10. Schrijf je positieve ervaringen op. Tuurlijk zijn er momenten dat het moeilijk voor je is, maar dat is in heel het leven. Schrijf daarom de positieve dingen op, zodat je dit kunt teruglezen als je het even zwaar hebt.

Help mee Nederland fit(ter) te krijgen en deel dit artikel!!

    Related posts:

    Leave a Reply