Eenvoudig te bereiden eiwitrijk voedsel.

Eiwitten zijn de bouwstenen die ervoor zorgen dat je lichaam functioneert gedurende de dag. De dagelijks aanbevolen hoeveelheid is ongeveer 2 gram eiwitten per kilogram van je lichaamsgewicht. Vlees is de hoofdbron als het over eiwitten gaat. Echter zijn er ook andere opties dan vlees om de juiste hoeveelheid eiwit op een dag binnen te krijgen. Wij schrijven ze voor je uit.

Bonen en Erwten
De meeste soorten bonen als bruine, zwarte, witte en kidneybonen bevatten wel 16 gram aan proteïne bij een hoeveelheid van 200 gram. Bij erwten is dit minder, maar met 8 gram proteïne bij een portie van 200 gram is dit nog steeds veel.
TIP: Vervang je vlees door bonen voor in je soep.
Noten en zaden
Naast dat noten en zaden vitamine E bevatten, zijn ze ook een belangrijke bron van eiwitten. Een portie van 100 gram noten zoals walnoten, amandelen bevat tussen de 6 en 14 gram eiwitten. Bovendien bevatten ze gezonde onverzadigde vetten en vezels.
TIP: Eet een handjevol noten als snack om je honger te stillen en voldoende proteïne binnen te krijgen.
Eieren 
Eieren zijn natuurlijk de ultieme bron van proteïne en zorgen ervoor dat jij dagelijks voldoende voedingsstoffen binnen krijgt. Een ei bevat meer dan 6 gram proteïne. We weten dat eigeel een slechte invloed heeft op je cholesterol, maar ook zonder het eigeel heeft een ei nog 3,6 gram aan proteïne.
TIP: Een hardgekookt eitje in plakjes tussen je broodje is een eenvoudige oplossing om dagelijks een eitje te eten.

 

Help mee Nederland fit(ter) te krijgen en deel dit artikel!!

    Related posts:

    Leave a Reply